Socialdemokraterna i Värmdö söker kampanjinriktad politisk sekreterare (halvtid)

Socialdemokraterna i Värmdö är sedan valet 2018 femte största S-kommun i Stockholms län. Under ledning av vårt nya kommunalråd i opposition och vår gruppledare Carl Kangas samlar vi nu ett lag med fokus på valseger 2022. Vi är övertygade om att politiken blir bättre om den utformas med dem det berör, nämligen värmdöborna. Därför har vi redan nu en valstrategi med höga ambitioner och en plan för systematiska väljarkontakter. Nu söker vi nu en politisk sekreterare på halvtid med driv och passion för utåtriktad kampanj.

Förutom att ha ett stort samhällsintresse vill vi att du både är en strategisk och inspirerande organisatör. Du gillar ett högt tempo och har förmågan att planera och göra ut olika kommunikationsaktiviteter.

Arbetsuppgifter

De politiska sekreterarna (varav du blir en av två) har nyckelroller i vårt kansli på fyra personer. I arbetsuppgifterna ingår att ge kommunikativt och organisatoriskt stöd till gruppledaren och övriga förtroendevalda genom att:

• Planera och organisera direkta väljarkontakter, medborgardialog och andra kampanj- och informationsaktiviteter
  • Organisera utbildningar för förtroendevalda
  • Ansvara för medborgarkommunikation
  • Ansvara för internkommunikation
  • Arbeta med politikutveckling tillsammans med politiska företrädare
  • Arbeta med omvärldsanalys och relationsbyggande, kontakter med verksamheter, föreningsliv och externa intressenter
  • Samordna olika delar av det partipolitiska arbetet.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har erfarenhet av såväl utåtriktat kampanjarbete, politik och organisationsutveckling. Erfarenheter från Socialdemokraterna eller andra idéburna verksamheter är meriterande. Vidare ser vi gärna att du har lämplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har ett konsultativt arbetssätt och är service- och resultatinriktad. Du arbetar gärna såväl självständigt som i grupp, samt har god förmåga att skapa och hålla kontaktnät vid liv. Vi utgår ifrån att du delar socialdemokratins värderingar. B-körkort är meriterande.

Placeringsort, tillträde, anställningsform

Du kommer att arbeta i Värmdös kommunhus i vårt kansli. Tjänsten, som är en halvtidstjänst (48 %) är en anställning som politisk sekreterare enligt kommunallagen, vilket berättigar till tjänstledighet från ditt nuvarande arbete. Anställningen inleds snarast och sträcker sig som längst till 2022-12-31. Vi tillämpar provanställning.

Ansökan och kontaktpersoner

Ansökan, med personligt brev och CV, mejlas till [email protected] Skriv gärna ”Ansökan politisk sekreterare halvtid” i mejlets rubrik. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt och kommer att pröva ansökningar löpande.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Karin Voltaire, skol- och näringslivskommunalråd i opposition, 072 151 11 18

Carl Kangas, kommunalråd i opposition, 076-133 29 77