Socialdemokraterna i Värmdö söker en kampanjansvarig inför valet 2022

Socialdemokraterna i Värmdö är sedan valet 2018 femte största S kommun i Stockholms län. Vi formerar nu ett lag med ett tydligt mål: valseger 2022. Därför söker vi en kampanjansvarig valombudsman som brinner för att utveckla och genomföra framgångsrika digitala och folkrörelsedrivna samtalskampanjer.

Vi tror att du har ett genuint intresse för kampanjutveckling och hur man entusiasmerar och organiserar andra till att delta i kampanjarbete. Vi söker dig som också med vana kan hantera och utveckla vår närvaro i sociala medier.

Arbetsuppgifter

Den kampanjansvariga har ett tydligt uppdrag i kansliet som kommer bestå av 4-5 personer under ledning av vårt kommunalråd i opposition och gruppledare Carl Kangas. I arbetsuppgifterna ingår att ta ett helhetsansvar för utveckling och genomförande av kampanjinsatserna inför valet genom att:

• Planera, genomföra och följa upp konkreta kampanjstrategier och kampanjaktiviteter
  • Organisera vår samtalskampanj riktad mot Värmdöborna där dörrknackning är en av våra prioriterade metoder
  • Entusiasmera, stötta och leda våra ideellt aktiva och förtroendevalda
  • Utveckla digitala kampanjer och vår närvaro i sociala medier
  • Formulera budskap, text och i viss utsträckning formge kampanjmaterial
  • Agera beställare gentemot leverantörer

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har erfarenhet av utåtriktat kampanjarbete. Du får gärna ha kunskaper i formgivning och CRM. Erfarenheter från Socialdemokraterna eller andra idéburna verksamheter är meriterande. Lämplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet är meriterande. Du är service- och resultatinriktad. Du arbetar gärna såväl självständigt som i grupp. Vi utgår ifrån att du delar socialdemokratins värderingar. B-körkort är meriterande.

Placeringsort, tillträde, anställningsform

Du kommer att arbeta i centrala Gustavsberg i vårt kansli som utgångspunkt. Tjänsten är heltid med oreglerad/målstyrd arbetstid. Kvälls och helgarbete förekommer. Anställningen inleds efter överenskommelse och sträcker sig till 2022-09-30. Vi är öppna för att diskutera lösningar där tjänstgöringstiden kan öka eftersom med intressanta kandidater. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan Fremia och Handelsanställdas förbund (Folkrörelseavtalet).

Vi tillämpar provanställning.

Ansökan och kontaktpersoner

Ansökan, med personligt brev och CV, mejlas till kanslichef Julia Ekedahl julia.ekedahl@varmdo.se. Skriv gärna ”Ansökan kampanjansvarig” i mejlets rubrik. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt och kommer att pröva ansökningar löpande. Sista ansökningsdag är 31 oktober.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Julia Ekedahl, skolkommunalråd i opposition, 072-151 11 42